galimre 2012.02.12. 15:30

Cyrano és a párbaj-tilalom

(A honvédelmi miniszter rendeletileg eltörölte a párbajt. A rendelet bizonyára véget vet a színpadi párviadaloknak is. Cyrano a rendelet hatása alatt átköltötte híres párbaj-balladáját. A következőképpen):

 

Először is tovalebben
Lenge bájjal kalapom,
Mert a párbaj-rendeletben
Erre nincs még tilalom.
Jól kezdődött e napom:
Már engem se hagynak békén,
Jó orrom van: gyanítom,
Baj lesz itt a versem végén.

 

Szablyámat már le is tettem,
Ószeresnek adhatom,
Bár ma már az ószeresben
Sincs eziránt vonzalom,
Ha nyílik rá alkalom,
Jobb lenne, ha elcserélném,
Úgy sincs zsírom, se babom,
Konstatálom strófám végén.

 

Egy kis eszpresszóba mentem,
Itt a kardom - mutatom.
S két szendvicsért elcseréltem:
Éhes maradtam nagyon
Ellenszámlás alapon.
S mert feketét is nyelt gégém:
Az utolsó huszasom
Szúrtam le a cechem végén.

 

(Hídvéghy Ferenc)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitszolszhozzakerlekalassan.blog.hu/api/trackback/id/tr344096948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása