galimre 2012.02.15. 20:21

Magyar Mihály budaörsi lakos naplója 1945-ben

Március 20.

 Végre nekem is felvirradt. Ma értesített a földosztó bizottság, hogy a Repcedűlőn nekem juttatták Kintzlhoffer Jakab, a helybeli Volksbund tagjának ötvenholdas birtokát. Olyan boldog vagyok. A földet, sajnos, még nem láttam, elindultam ugyan, hogy megnézzem, de Kintzlhoffer Jakab éppen akkor lépett ki a Krantzlhuber kocsmájából, és úgy fejbe vert egy szódásüveggel, hogy utamat egyelőre el kellett halasztanom.

 Április 10.

 Fejsebem szépen gyógyul, sajnos, újabb kellemetlenség ért, elveszett a passzus, amivel a birtokot nekem ítélték. Magam sem tudom, hogy történhetett, mert amikor Kintzhoffer sógora, a Franzl megtaszított, esés közben még a kezemben szorongattam. Lehet, hogy hasbarúgás után kallódott el, amikor a Szepl ötödmagával megfenyített. Nem baj, majd szerzek egy másikat.

Május 8.

 Ma nagygyűlés volt a Krantzlhuber-vendéglő nagytermében, a Kintzlhoffer unokabátyja beszélt, sajnos, egy szót sem értettem, végig németül szónokolt, de biztosan a demokráciát dicsérte, mert igen megtapsolták. Én is felszólaltam, utána a Krachmajer doktor úr sínbe rakta a lábamat, és azt mondta, hogy most egy darabig ne foglalkozzam politikával.

Június 9.

 A másolatot megszereztem, sebeim szépen gyógyulnak. A földemet, sajnos, még mindig nem láttam, mert a Kintzlhoffer-család nagyon népes, és minduntalan beléjük ütközöm. Ma a Jakab hentes-unokatestvérével találkoztam. Egy darabig megint feküdni fogok, fizikumom nem elég erős ahhoz, hogy a földosztással járó viszontagságot elviseljem. A szívem még bírja valahogy, de a vesém minden rúgásra érzékenyen reagál.

Július 11.

 A faluban szerte mesélik, hogy a temető mellett akik egy Kintzlhoffer, aki még nem vert meg. Majd utánanézek a dolognak. Most a fáskamrában fekszem, kicsit megsebeztek az üvegcserepek, mikor az ablakaimat beverték. Állítólag kint volt egy államtitkár kivizsgálni az ügyemet, másfél napig itt tartózkodott, anélkül hogy megverték volna. Mégiscsak szép dolog a demokrácia.

Július 21.

 Tegnap családi összejövetel volt Kinztlhofferéknál, utána meglátogatták betegágyamat. Számításom szerint még három napig élek. Úgy tervezem, hogy vasárnap lesz a temetésem a falu végén lévő öreg-temetőben. Végre mégis földhöz jutok Budaőrsön.

(Gádor-Darvas)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitszolszhozzakerlekalassan.blog.hu/api/trackback/id/tr564115102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása