galimre 2012.02.20. 19:44

Az első találka

Érzéki, mulya történet 

 

 Meghívott! Végre meghívott! Búgott a hangja, mint egy párja után vágyakozó gerlének.

 - Szerdán délután várom egy csésze feketére. Ne ijedjen meg, a hatodik emeleten lakom, de van liftünk.

 Mámorban szálltam fel a liften. Jó, békebeli érzés volt. Mintha a mennyország felé emelkednék - gondoltam magamban, mert költői lélek vagyok. És átnyújtottam két pengőt.

 - Idegenek négy pengőt fizetnek - mormogta a házmester.

 Balga ember! Azt hiszi, hogy én idegen vagyok ebben a házban! Idegen a Viola házában! No, megállj, lefelé jövet már családtagnak fogok számítani - morfondíroztam.

 Viola túláradó kedvességgel fogadott. Karcsú alakjára lágyan tapadt a selyempongyola, amely diszkréten, de mégis kacéran... Nem, nem folytatom a leírást.

 Amikor lehörpintettem az első korty feketét, a gondos háziasszony aggódó kedvességgel kérdezte:

 - Ízlik a kávé?

 - Fenomenális, csodálatos, piramidális! - mondtam egyszerűen.

 - Fél kilót átadhatok magának. Hétezer.

 - Kilója?

 - Félkilója.

 A második korty már nem ízlett annyira, de mit törődik az ember az ilyesmivel? Micsoda pazar, áldott jó asszony ez! Az izgalmas pásztoróra érzéki pillanatának küszöbén sem felejtkezik meg arról, hogy a kávémról gondoskodjon.

 - Édes - suttogtam önfeledten.

 - Apropó, cukrot is kaphat. Kilója ezernégyszázötven. Vagy inkább érdekli a szaharin?

 - Tűzkő nincs? - kérdeztem merészen.

 - Most van érte az autó Bécsbe! A jövő héten lesz! Hiszen maga úgyis feljön máskor is...

 Biztatóan nézett a szemembe.

 - Konyakot, likőrt? - kérdezte a legbájosabb háziasszonyi mosollyal.

 Nem vagyok alkoholista, de ilyen elragadó kínálásnak nem tudok ellenállni.

 - Konyakot kérek. De csak fél pohárral.

 - Fél pohárral nem adhatok. A legkisebb rendelhető mennyiség nálam öt üveg. Á hétszáz pengő, ab Budafok.

 Ahogy átrakta selyemharisnyás lábát, kábultan felejtettem rajta forró pillantásomat.

 - Tetszik magának a harisnyám?

 És amikor némán igent intettem, megfogta a kezem, és mélyen a szemembe nézett.

 - Tudok még szerezni magának fél tudatot. Tizenkétezer pengő. Nézze meg közelről!

 Forróság öntött el. Vakmerően kérdeztem:

 - Harisnyakötőben mi van a piacon?

 Szemérmesen lehúzta a pongyolát, és így szólt:

 - Az most nincs. Nadrágtartó nem érdekli?

 Így enyelegtünk, amíg le nem szállt az alkonyat. Akkor az ablakhoz vezetett, és megmutatta a csillogó Dunát, amit nem vittek el a németek. Bódító parfümje szállt felém, de nem mertem dicsérni az illatát, mert ebben a buja percben csak szagolni szerettem volna a parfümöt, nem vásárolni. Szorosan egymáshoz simulva néztük a romokban fekvő Budát.

 - Mennyi rom! - rebegtem poétikusabban, mert szebb mondat nem jutott eszembe.

 Még közelebb bújt hozzám, és úgy súgta:

 - Nem akar egy romházat vásárolni a Vizét utcában? Leszakadt a lépcsőháza, de egyébként jó állapotban van. Három millió.

 Nem bírtam tovább! Köszönés nélkül rohantam ki az utcára, hogy a friss levegőn keressek gyógyulást sebzett szívemre. És a bánatos szeptemberi estében szomorkásan énekeltem magam elé a csalódott szerelmesek nótáját:

 - Romház, ha leszakad, egy helyébe száz is akad...

 

(Stella Adorján)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitszolszhozzakerlekalassan.blog.hu/api/trackback/id/tr514149173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása